Links

Nederlandstalige websites over TPRStorytelling

  • Nederlands opleidingsinstituut voor TPRStorytelling: TPRS Academy
    Deeltijdopleiding, workshops en coaching.
  • Trainingsinstituut Taalleermethoden.nl.
    na- en bijscholing voor talendocenten op het gebied van TPRS, TPR en MI, alsmede implementatie hiervan binnen scholen. Zie ook de Taalleermethoden-webshop.
  • Een webwinkel voor TPRS-boeken en lesmateriaal is de TPRS Webshop.
  • Een blog van diverse docenten vindt u op Facebook.
  • TPRS is ook vertegenwoordigd op LinkedIn.

Engelstalige websites over TPRStorytelling

  • Een veel bezocht forum over TPRS is de yahoo-list moretprs.
  • Ook een goed en overzichtelijk forum is TPRS-Talk.
    De onderstaande websites zijn allemaal geschreven door Amerikanen. Hun manier van praten en schrijven klinkt ons soms wat overdreven in de oren. Kijkt u daar alstublieft doorheen, en maak gebruik van de schat aan informatie die hun sites ons bieden!
  • De site van Scott Benedict heet Teach for June, met info over het testen en beoordelen van taalvaardigheid.
  • Uitleg over TPRS: TPRS Publishing Inc van Carol Gaab. Haar boeken zijn in Nederland overigens ook verkrijgbaar bij de TPRS Webshop. Daarnaast zijn er gratis lesmaterialen van Carol Gaab te downloaden op de pagina Free Downloads.
  • Een introductie van TPRS vind je op tprstories.com van Karen Rowan. Ook hier een pagina met gratis resources.
  • De blogs van Ben Slavic zijn zeer lezenswaardig. U kunt hier ook de eerste dertig pagina’s bekijken van TPRS in a Year!, en van PQA in a wink! (download). Beide boeken zijn in Nederland verkrijgbaar bij Taalleermethoden.nl.
  • Een goede, uitgebreide instructie voorTPRS staat op de site van Piedad Gutierrez.
  • Susan Gross heeft een serie zeer handige handouts beschikbaar. Bijzonder interessant zijn haar artikelen over allerlei TPRS-gerelateerde onderwerpen.
  • Voor meer inzicht in taalverwerving leest u de artikelen van Stephen Krashen.
  • Blaine Ray’s eigen uitleg van TPRS.
  • U kunt u gratis abonneren op het International Journal of Foreign Language Teaching.